پروژه بزرگ و راهبردی پتاسکن در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح میشود
به گزارش وبدا خوزستان، دکتر حمیدرضا خلیلی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشریح پروژههای آماده افتتاح حوزه بهداشت و درمان خبر داد: به مناسبت دهه مبارک فجر، چندین طرح مهم عمرانی و تجهیزاتی در سطح استان به بهرهبرداری میرسد که شاخصترین آنها راهاندازی مرکز PET Scan و SPECT CT بیمارستان گلستان اهواز در راستای ارائه خدمات پیشرفته تشخیصی در جنوبغرب کشور است.
به گزارش وبدا خوزستان، دکتر حمیدرضا خلیلی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشریح پروژههای آماده افتتاح حوزه بهداشت و درمان خبر داد: به مناسبت دهه مبارک فجر، چندین طرح مهم عمرانی و تجهیزاتی در سطح استان به بهرهبرداری میرسد که شاخصترین آنها راهاندازی مرکز PET Scan و SPECT CT بیمارستان گلستان اهواز در راستای ارائه خدمات پیشرفته تشخیصی در جنوبغرب کشور است.
وی با تشریح کاربردهای تشخیصی دستگاه PET Scan (پتاسکن) افزود: این فناوری پیشرفته، یکی از دقیقترین ابزارهای تصویربرداری پزشکی در دنیاست که نقش مهمی در تشخیص زودهنگام، تعیین مرحله بیماری، پایش اثربخشی درمان و شناسایی عود بیماری خواهد داشت و بهطور ویژه در مدیریت بیماریهای سرطانی، قلبی و مغزی مورد استفاده قرار میگیرد و بهدلیل ارزش بالای تشخیصی، جزو تجهیزات فوقپیشرفته، گرانقیمت و راهبردی در نظام سلامت محسوب میشود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با بهرهبرداری از دستگاه پیشرفته PET Scan (پتاسکن) و همچنین SPECT CT در بیمارستان گلستان اهواز، ظرفیت تشخیص زودهنگام و دقیق بیماریهای سرطانی، قلبی و مغزی در جنوبغرب کشور ارتقا مییابد. از آن جهت که بیمارستان گلستان اهواز یک مرکز ارجاع و اصلی تروما در جنوبغرب کشور است، تمرکز بخش عمدهای از پروژههای کلان دانشگاه در این بیمارستان با هدف ارتقای خدمات تخصصی و فوقتخصصی به مردم خوزستان و استانهای همجوار انجام شده است.
دکتر خلیلی با تأکید بر جایگاه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بهعنوان دانشگاه مادر در استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به گستردگی خدمات تخصصی و فوقتخصصی، حجم بالای مراجعات و استقرار مراکز تشخیصی پیشرفته، بخش قابل توجهی از بار درمانی استان بر عهده این دانشگاه است و بیماران بسیاری از نقاط مختلف خوزستان و همچنین استانهای همجوار به مراکز تابعه آن مراجعه میکنند.
وی ادامه داد: به همین منظور، علاوهبر پوشش کامل جمعیت استان، مراکز درمانی و تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بهویژه بیمارستانهای مرجع همچون بیمارستان گلستان، به بیماران استانهای ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر نیز خدمات ارائه میدهند و همین امر، ضرورت توسعه زیرساختها و تجهیز مراکز به فناوریهای نوین پزشکی را دوچندان کرده است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص فرآیند تأمین رادیوداروهای موردنیاز این دستگاه گفت: در حال حاضر، رادیوداروها بهصورت موقت از تهران تأمین میشود و همزمان، پروژه راهاندازی سیکلوترون بیمارستان گلستان برای تولید داخلی این مواد در دست پیگیری است که با بهرهبرداری از آن، استقلال کامل مرکز PET Scan محقق خواهد شد.
دکتر خلیلی با قدردانی از تلاش شبانهروزی کارکنان نظام سلامت، همکاری استانداری، وزارت بهداشت و خیرین سلامت، خاطرنشان کرد: این پروژه مهم، با وجود محدودیتهای اعتباری، با هدف ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و کاهش اعزام بیماران به خارج از استان به سرانجام رسید؛ این اقدامات موجب افزایش امنیت خاطر بیماران، تسریع در تشخیص و درمان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در استان خوزستان میشود.
وی همچنین با اشاره به تکمیل زنجیره خدمات درمان تشخیص و سرطان در بیمارستان گلستان اهواز اظهار داشت: بخش رادیوتراپی و انکولوژی این بیمارستان نیز پیش از این، با مشارکت خیرین سلامت راهاندازی و به بهرهبرداری رسیده است و در حال حاضر، بهصورت فعال در حال ارائه خدمات به بیماران سرطانی است؛ اقدامی که در کنار راهاندازی PET Scan، نقش مؤثری در ارتقای خدمات جامع تشخیص و درمان سرطان در استان دارد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان، ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی کارکنان نظام سلامت، از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و استان خوزستان دعوت کرد با حضور پرشور در راهپیمایی یومالله ۲۲ بهمن، بار دیگر همبستگی، اقتدار و پایبندی خود به آرمانهای انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارند و بر نقش اثرگذار جامعه سلامت در پاسداشت ارزشهای ملی و انقلابی تأکید نمود.
نظر دهید